Szef działu sportów motorowych Hondy i głównodowodzący projektem F1 japońskiego producenta, Yasuhisa Arai, uważa, że sinik V6 turbo wyprodukowany w Sakurze obecnie traci do Mercedesa 40-50 KM, ale jest mocniejszy od Renault o około 25 KM.
Honda nie ma łatwego powrotu do Formuły 1 z McLarenem. Mimo zakrojonych na szeroką skalę poprawek, które w Belgii miały zrównać osiągi japońskiej jednostki napędowej V6 z silnikami Ferrari, wynik zespołu z Woking obnażył jedynie niedoskonałość całej konstrukcji wyścigowej.„Nie dogoniliśmy jeszcze Ferrari jeżeli chodzi o moc silnika spalinowego” mówił Japończyk dodając, że szacuje stratę silnika na około 30 KM.
Zapytany o to jak szacuje porównanie mocy do pozostałych producentów silników, odpierał: „Jesteśmy 40-50 KM za Mercedesem, ale o 25 KM przed Renault.”
„Nasz silnik jest nieco za Ferrari, ale znacznie lepszy niż Renault. Mercedes cały czas jest daleko z przodu.”
„Mam jednak wiarę, że w drugiej części sezonu uda nam się dogonić czołowe dwa zespoły.”
„Może okazać się to trudne, gdyż one posiadają niezłą niezawodność i dobrą charakterystykę silnika spalinowego. Pod koniec sezonu chcę jednak zbliżyć się do czołówki.”
Przedstawiciel Hondy po raz kolejny sugeruje jednak, że za słabe osiągi bolidu nie odpowiada tylko silnik. Problemy McLarena rozpoczęły się w chwili kiedy dumnie ogłaszał on swoją nową filozofię projektowania bolidu określaną jako „size zero” [ang. zerowy rozmiar].
„Cały pakiet jest bardzo smukły, więc z pewnością chcielibyśmy, aby był nieco większy, ale kompaktowy rozmiar jest lepszy” mówił Arai. „Obecnie to na tym polu mamy problemy.”
Dopytywany o to czy Honda zamierza naciskać na zwiększenie rozmiarów jednostki napędowej w przyszłym roku dodawał: „Nie. Będziemy mieli taki sam pakiet, ale będziemy starali się go poprawić.”
31.08.2015 13:16
0
Nie wierzę mu za grosz z oszacowaniem strat Hondy. Przecież każdy widzi tabelę mistrzostw.
31.08.2015 13:46
0
1. Jahar: z drugiej strony w ubiegłym roku dysponowali silnikiem merca, a skończyli na 5 pozycji. Nie ma pewności czyt tegoroczna konstrukcja w całości nie jest jednym wielkim niewypałem.
31.08.2015 13:55
0
Nie moze byc az tak zle z konstrukcja ze niby co marusia ma porownywalna konstrukcje jak mclaren bo obydwa zespoly w tym roku to koniec stawki silnik ijeszcze raz silnik.
31.08.2015 13:58
0
Arai powinien być pierwszą osobą, która miała by wylecieć po zakończeniu sezonu. Ciekawe kto jeszcze wierzy w te jego kłamstwa?
31.08.2015 14:57
0
No to czas zająć się ERS aby działał tak jak należy przez całe okrążenie. Bo co z tego jeśli silnik spalinowy jest w porządku jak zawodzi doładowanie ERS.
31.08.2015 15:33
0
czyli honda jest super a maclaren zły a jutro maclaren cacy honda słabiutka obie firmy mają swoich udziałowców których musza czarowć
31.08.2015 15:43
0
2. TrollMan McLaren na wolniejszych torach jako tako się prowadzi i nie sądzę, że jest gorszy od nierozwijanego Saubera czy Force India. Honda próbuje się bronić atakując swojego partnera i udowadnia swoją przewagę nad Renault tylko wyniki i sama postawa na torze są całkowitym przeciwieństwem bajek szefa Hondy. Jak dla mnie to kłótnia wisi tam w powietrzu bo Anglicy mówią o stracie około 130KM a nie tylko 50.
31.08.2015 18:38
0
Tak jak ktoś wcześniej zauważył Japończycy poprawili sam silnik spalinowy. A co z resztą? W obecnej F1 ważne są też inne elementy tego skomplikowanego silnika. I nie uwierzę w bajeczkę, że moc całego "agregatu" Hondy dorównuje czy nawet przerasta mocą Renie.
31.08.2015 18:49
0
Taa, jasne. Szczególnie bylo to widac po vmax w ostatnim GP.
31.08.2015 19:01
0
Pokażcie mi oficjalne wypowiedzi przedstawicieli teamów F1 w kwestiach technicznych, które byłyby szczere :) Honda bajeruje i nie jest żadnym wyjątkiem :|
31.08.2015 21:06
0
Tylko ze honda przesadza dużo bardziej niż inni. Widac że są w czarnej d...., a z ich wypowiedzi wynika że podium jest w zasięgu.
31.08.2015 21:53
0
Warto dokładnie wczytać się w wypowiedz tego człowieka bo w tym tkwią szczegóły. Arai mówi o mocy silnika spalinowego a to jest jakieś 70-80% mocy całego agregatu, druga sprawa to charakterystyka silnika spalinowego, ja mam w swoim samochodzie 170KM ale praktycznie nigdy tego nie używam, w F1 jest podobna sytuacja (ograniczenia zużycia i przepływu paliwa) i też nie wkręcają silników na obroty tak wysokie jak pozwalają przepisy. Być może Honda ma wyższą moc niż Renault przy obrotach 13-14k ale w wyścigu wkręcają silniki na 10k gdzie mocy może brakować. Do tego dochodzi pojęcie (lekceważone przez większość) momentu obrotowego i w tym kontekście słowa: „Może okazać się to trudne, gdyż one posiadają niezłą niezawodność i dobrą charakterystykę silnika spalinowego." mogą wiele tłumaczyć.
31.08.2015 22:49
0
@12 brawo takich ludzi tu brakuje którzy jeszcze myślą i używają mózgu
31.08.2015 23:55
0
@12 ...bo większość nie wie dokładnie jak silnik spalinowy pracuje nie mówiąc już o niuansach momentu i mocy ...tu dodatkowo okiełznanego jeszcze przez ograniczenia paliwa.
01.09.2015 11:40
0
@12. sliwa007, jesteś prawdziwym dexterem tego forum.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się